26 januari 2018

Vrijdag

Vandaag vertrekken we uit Hahei en gaan via de kustweg naar Rotorua. Onderweg vinden we een mooie plek om een boterham te eten en zien hier voor het eerst de vrucht van New Zealand, de kiwi. We naderen nu ook meer de fruitstreek.

In de middag komen we aan Rotorua, een behoorlijke stad met in de omgeving veel geisers. Nadat we de koffer in de kamer hebben gezet, gaan we naar Te Puia, Whakarewarewa, niet uit te spreken, waar modderpoelen en geisers zijn, doordat er werking in de grond zit.

Lees meer >> | 378 keer bekeken

25 januari 2018

Donderdag

Vanmorgen om 06.00 uur gaat de wekker. We willen de zonsopgang bij de zee gaan zien. 5 Minuten is het rijden. Er zijn al een paar mensen op het strand, maar verder is het heel stil en rustig. Je hoort alleen de golven op het strand komen.

De lucht is mooi en warm gekleurd en het is heel bijzonder om hier te zijn, terwijl er overdag zoveel meer mensen zijn.

Lees meer >> | 344 keer bekeken

24 januari 2018

Woensdag

Omdat we hier, waar we overnachten, een tijd geen electriciteit hadden, schrijf is mijn blog vandaag van die van gisteren.

Na het ophalen van de auto gaan we richting Coromandel, het schiereiland aan de oostkust, via een mooie route langs de kust.

We vinden een leuk koffietentje met heerlijke koffie.

Lees meer >> | 420 keer bekeken

23 januari 2018

Dinsdag

Vanmorgen vroeg op, ontbijt in het hotel en met de shuttlebus naar de luchthaven. Inchecken, door de douane en pascontrole en daarna naar de gate. We zijn ruim op tijd, dus nog even kijken  naar de winkels met de meest dure tassen, kleding en sieraden. Alleen kijken!! Iets later dan had gemoeten vertrekken we en de reis zal ongeveer 4 uur duren.

Lees meer >> | 376 keer bekeken

22 januari 2018

Maandag

Vanmorgen na het ontbijt hebben we van Theresa en Brian, als ook van Jasper en Steph afscheid genomen en bedankt voor de fantastische dagen. Steph en Jasper zien we weer als we terug zijn van New Zealand. We rijden terug naar Melbourne, een rit van ongeveer 900 km. Maar het schiet lekker op, er is bijna geen verkeer op de weg en rond 17.30 uur zijn we op de luchthaven van Melbourne. Auto inleveren en dan met de shuttle van het hotel wat we hebben geboekt naar het hotel. We hebben een prachtige kamer en beneden is een restaurant, waar ze heerlijk eten hebben. Terug op de kamer nog even dit blog bijwerken en dan naar bed. Morgenochtend gaat de wekker om 05.45 uur om te vertrekken naar New Zealand.

Lees meer >> | 348 keer bekeken

21 januari 2018

Zondag

Het wordt vandaag weer een prachtige dag met 38 graden. Rond de middag gaan we een uur rijden buiten Adelaide, naar een bierproeverij. Steph's moeder Theresa en Brian en Steph zusje Nik met haar vriend gaan ook mee. In een houder krijg je 5 smaken bier en kun je aangeven welke je de lekkerste vindt, tenminste voor diegene die bier drinken.

Lees meer >> | 357 keer bekeken

20 januari 2018

Zaterdag

Vandaag wordt het iets minder warm dan gisteren, 37 graden! Na het ontbijt gaan we kennismaken met de vader van Steph en zijn vrouw Lisa. We worden hartelijk ontvangen en het is heel gezellig. Later op de dag zien we hun weer bij het diner.

Dan samen met Jasper en Steph naar de market, een grote overdekte hal met groenten en fruit, vlees en vis en eet en koffietentjes.

Lees meer >> | 384 keer bekeken

19 januari 2018

Vrijdag

Vandaag vanuit Warnambool vertrokken en nu op weg naar Adelaide, ruim 600 km rijden. Onderweg even stoppen voor koffie, tanken en de benen te strekken, maar verder is het doorrijden. Het gaat allemaal voospoedig en rond 18.00 uur zijn we in Adelaide bij de moeder en man van Steph. We worden heel hartelijk ontvangen en Jasper en Steph zijn er ook. Een drankje, een lekker hapje en later op de avond een heerlijke maaltijd. Het was zo ontzettend heet vandaag, 42 graden, dat je weer heel vlug de auto in ging bij de airco of zoals hier in Adelaide je overdag binnen blijft. Later op de avond rond 21.30 uur, als het een beetje is afgekoelt, lopen we naar het strand en daar zijn nog zoveel mensen in de zee voor afkoeling, het is nu nog 32 graden. Maar het is lekker om hier te zijn, een windje erbij en daarom een fijne strandwandeling gemaakt met z'n allen. Bij thuiskomst nog een drankje en dan in de douche en naar bed, ik ben moe!

Lees meer >> | 365 keer bekeken

18 januari 2018

Donderdag

Vandaag gaan we via de Great Ocean Road naar Adelaide, waar de ouders van Steph wonen, Jasper zijn vriendin. We zijn gevraagd om kennis met hun te maken. Wij vertrokken op tijd, Jasper en Steph vliegen vanavond naar Adelaide, zij moeten vandaag nog werken en ook maandag is weer een werkdag voor hun en wij doen er twee dagen over om via deze mooie route naar Adelaide te gaan.

Lees meer >> | 403 keer bekeken

16 januari 2018

Dinsdag

Vandaag gaan Wim en ik samen naar Healesville, een mooie plaats in de Yarra Ranges National Park. We krijgen een app of we eerst nog koffie komen drinken bij Jasper op zijn werk. Natuurlijk doen we dat. John, de baas van Jasper, is er ook, leuk om hem weer te zien. Daarna gaan we richting Healesville.