15 februari 2018

Donderdag

Vandaag ben ik jarig, normaal niet zo speciaal, maar nu ben ik bij de kinderen in Australië en is het 23 graden en dat is wel speciaal. Rond 11.00 uur zijn Kristy en Stephan klaar met het werk en gaan we naar Drouin waar sinds kort een pattiserie is geopend en waar ze ook lekkere koffie hebben. Heerlijk om daar gebak met koffie te drinken.

Lees meer >> | 483 keer bekeken

14 februari 2018

Woensdag,

Vannacht en ook vanmorgen nog heeft het flink gestormd hier. Vooral de weg naar hun huis toe, ligt vol met afgeknapte stammen en schors die van de bomen afwaait. Rond 11.00 uur valt zelfs de stroom uit en gelukkig hebben we net koffie gezet, want dat gaat voorlopig niet. Als er een boom op de stroomdraad valt, die hier nog allemaal boven de grond zijn, dan is er geen stroom meer. Later in de middag is het probleem weer verholpen. Wim heeft vanmorgen mee geholpen om de kalfjes te verplaatsen samen met Kristy.

Lees meer >> | 532 keer bekeken

13 februari 2018

Dinsdag

Vanmorgen werd ik om 06.00 uur wakker en omdat het mooi weer werd, meteen opgestaan en gaan fotograferen. Stephan en Kristy wonen in zo'n mooi gebied, heuvelachtig en groen, terwijl toen ze in het Noorden woonden alles droog en dor was. Mijn vliegennetje heb ik nu nog niet nodig, het is nog vroeg en de vliegen zijn nog niet actief. Het landschap is prachtig en vredig, geen geluid en een prachtige lucht wordt langzaam zichtbaar.

Lees meer >> | 517 keer bekeken

12 februari 2018

Maandag

Vandaag gaan we terug naar Australië. De wekker gaat om 03.30 uur, even douchen en dan met de shuttlebus van het hotel naar de luchthaven. We zijn niet de enige, het busje van 5 personen is vol. Inchecken, door de douane, security door en dan kunnen we even wat ontbijten. We moeten nog bijna 2 uur wachten, dus dan maar even wat rondlopen. De meeste duty free shops zijn al open, dus er is altijd wel wat te zien. Dan gaat de gate open en kunnen we instappen. Het vliegtuig vertrekt op tijd en om precies 10.30 uur landen we op Melbourne. Hier kunnen we de tijd weer 2 uur terug zetten, dus nu is het 08.30 uur in de morgen. De koffers van ons vliegtuig komen binnen op band 3, net als nog van meer vliegtuigen, uit Singapore, Hong Kong, Brisbane en nog enkele. Na lang wachten staan wij en nog enkele uit ons vliegtuig er nog steeds en alle andere zijn al weg. Blijkt dat onze koffers van band 2 komen?! Maar goed, we hebben ze en gaan op weg naar de Rental Cars. Ook hier zijn we niet de enigste, er zijn nog 15 wachtende voor u! Eindelijk zijn alle papieren ingevuld en hebben we de sleutel van de auto. Koffers erin en op weg naar Longwarry. Omdat we op kaart rijden en niet goed hebben opgelet, gaan we op de M1 de verkeerde kant op. Maar voordat je dan weer op de goede kant van de weg zit, is nog niet even makkelijk. In Nederland ga je van de afrit af, over het viaduct en op de andere weer erop, maar dat is hier toch even anders. Na hier en daar even vragen hoe we terug op de M1 richting Danderong kunnen komen, is het dan toch gelukt. We hebben beloofd dat we koffie van de "Soul Sisters" uit Longwarry zouden meebrengen. Longwarry is echt een heel klein dorpje, postkantoortje, supermarkt en van alles nog meer in een winkel en een heel goed koffietentje waar je ook kunt lunchen, volgens Stephan hebben ze hier de beste koffie. Dus met 4 koffie in een kartonnen houdertje op weg naar Stephan en Kristy, ongeveer 10 minuten rijden. Geen probleem voor de koffie, die is zo heet! Zo fijn om hun weer te zien en weer bij te praten! Om 15.30 uur gaan zij melken en wij gaan even naar Warragul voor een gezichtsnetje tegen de vliegen.

Lees meer >> | 404 keer bekeken

11 februari 2018

Zondag

Vanmorgen wat later opgestaan en een boterham gegeten. Het brood, kaas en boter is op en de pindakaas en jam laten we hier in de koelkast staan. Daarna op weg naar Auckland, waar we een hotel op de airport hebben. Het weer is nog steeds slecht, regen, regen en nog eens regen. Maar de temperatuur is fijn, 25 graden, dus toch gewoon een korte broek aan. Het is zondag dus het is niet druk op de weg, zeker rond Hamilton en Auckland. In Hamilton zijn we het centrum ingereden en daar geluncht. Ook weer een keer lekker.

Lees meer >> | 492 keer bekeken

10 februari 2018

Zaterdag

Vanmorgen regent het nog steeds en niet alleen hier maar in het hele noordereiland. We gaan toch op pad, regenjas aan en op weg naar Wai-O-Tapu, Thermal Wonderland. We zijn niet de enige, het is best druk en de geur van zwavel komt je tegemoet. Maar de temperatuur is prima, 21 graden. Het is een wandeling van bijna 2 km langs de vele geisers en mud pools.

Lees meer >> | 450 keer bekeken

9 februari 2018

Vrijdag

Vandaag zouden we een tocht met een zeilboot maken en zwemmen met de dolfijnen. Maar helaas gaat dat niet door in verband met het weer. Het regent nog steeds pijpenstelen. Een ding, het is niet koud, zo'n 22 graden. We besluiten onze spullen te pakken en zuidelijker te rijden in de hoop op beter weer. We eindigen in Rotorua, daar zijn we in het begin van onze vakantie al geweest, maar hier is zoveel te zien wat we nog niet hebben gedaan, dus mooi om dat morgen te doen. We vinden een hotel voor 2 nachten en hopen dat het morgen droog is. Dat zou al fijn zijn. Maar volgens de mensen hier ziet het er voor de komende dagen nog niet echt goed uit. We zullen zien. Vandaag geen foto's, te veel regen!!

Lees meer >> | 440 keer bekeken

9 februari 2018

Donderdag

Gisteren had ik geen internet, dus het nu maar van gisteren. We gaan van Raglan naar Kerikeri, in de regio Northland, in de Bay of Islands. Dit was het uitzicht als we op het terras zaten van ons huisje in Raglan, waar we gisteren verbleven.

In de namiddag rijden we de ocean route bij Whangari, een reis langs de kust. De zee is ruw en het waait ontzettend hard.

Lees meer >> | 563 keer bekeken

7 februari 2018

Woensdag

Vanmorgen vertrokken uit Tongariro en op weg naar Raglan. Het weer is prachtig, dus weer korte broek aan. Onderweg zien we dat er water wordt getankt. Het blijkt bronwater te zijn en iedereen kan gratis water tanken, heerlijk trouwens.

Ook wij vullen een flesje!

Lees meer >> | 461 keer bekeken

6 februari 2018

Dinsdag

Vandaag zijn we in Tongariro National Park en gaan eerst naar het Visitor Center voor informatie. De Tongariro Alpino Crossing is 19 km lang en dan zie je de mooiste highlights van het park, maar dat gaat niet. Dus zoeken we trails uit die we wel kunnen lopen.

Hieronder een impressie met foto's van Tongariro National Park, van wat we vandaag gezien hebben.