5 februari 2018

Maandag

Vanmorgen uitgescheckt in het hotel in New Plymouth en via mooie kleine en soms zelfs hele smalle wegen door de bergen, op weg naar Tongariro National Park.

De omgeving en het landschap is geweldig mooi

Opeens zie je een berg met, het lijken paarse struiken. Deze planten zijn kapot, er zit een ziekte in, maar geeft toch een heel apart beeld

Lees meer >> | 370 keer bekeken

4 februari 2018

Zondag

Vandaag gaan we naar het Egmont National Park, vooral bekend door zijn vele wandeltrails en natuurlijk de berg Mount Taranaki.

Gisteren toen we aankwamen lag de berg nog voor de helft in de wolken. Vanmorgen is hij een groot gedeelte toch zichtbaar. Er zijn 3 ingangen naar de berg die per auto bereikbaar zijn. Als we eerst de noordingang doen, is het zo druk op de parkeerplaats boven, dat we moeten wachten tot er 1 auto naar beneden komt en dan kan er ook weer 1 auto naar boven. Geen probleem, het weer is heerlijk en na ongeveer een ½ uur zijn wij aan de beurt. De trails zien er uitnodigend uit, maar voor mij fysiek niet haalbaar. We lopen naar het uitkijkplatform en vandaar uit heb je ook een mooi zicht op Mount Taranaki.

Lees meer >> | 427 keer bekeken

3 februari 2018

Zaterdag

Vandaag laten we de wijnhuizen en velden achter ons en gaan naar het westen, naar Mount Egmont. Het is een stuk kouder dan we gewend zijn, maar hopelijk wordt het vandaag nog wel wat warmer, maar nu is het maar 16 graden. Heel koud na al die hete dagen! Maar eerst gaan we nog naar de markt die iedere eerste zaterdag van de zomer wordt gehouden in Martinborough.

Lees meer >> | 438 keer bekeken

2 februari 2018

Vrijdag

Vandaag niet zo'n spannende dag gehad, alles relaxed. We hebben fietsen gehuurd en een lunchbox voor onderweg meegekregen, voor een tour langs enkele wijnhuizen. Er zijn er meer die dit willen doen, want regelmatig komen we dezelfde mensen tegen.

Het weer is een beetje afgekoeld en af en toe valt er een spikkel regen, maar het mag geen naam hebben en de zon maakt het lekker warm. We krijgen uitleg over de wijnen en kopen telkens een "taste" je kan dan 5 wijnen proeven van ongeveer 2 slokjes per glas. Is nog te doen. We kunnen bij sommige buiten zitten en dat is fijn. We doen 3 wijnhuizen en bij de 3e gebruiken we de lunchbox. Heerlijke dingen zitten erin, stokbrood, 3 soorten franse kaas, olijven, pesto, tapenade, tomaatjes, schijfjes vlees, meer dan genoeg. En bij eten smaakt wijn toch anders, lekkerder!

Lees meer >> | 397 keer bekeken

1 februari 2018

Donderdag

Vanmorgen ontbeten bij Kevin en Sally en gisterenavond is er nog een echtpaar uit Engeland bij gekomen. Gezamenlijk hebben we ontbeten. Maar bij de spullen inpakken zie ik een prachtige vlinder die buiten rondvliegt. Moet ik toch echt een foto van maken.

Lees meer >> | 386 keer bekeken

31 januari 2018

Woensdag

Vanmorrgen hebben we een heerlijk ontbijt met de andere toeristen die bij hun in huis zijn, een stel uit Duitsland en een mevrouw van een van de Fiji eilanden. We zijn al op tijd weg want we hebben een tour vandaag naar Cape Kidnappers, waar we een kolonie Jan van Genten kunnen zien. Om precies half 10 vertrekken de 2 tractoren om met laag water langs de kust te rijden tot helemaal het einde om dan bij Cape Kidnappers uit te komen.

Lees meer >> | 375 keer bekeken

30 januari 2018

Dinsdag

Vanmorgen vertrokken uit Whakatane en op weg naar Napier, waar we de komende 2 dagen verblijven. Onderweg gestopt bij de Huka Falls in de buurt van Taupo.

Het water is helder blauw en stort ongeveer elf meter naar beneden, maar met zo'n kracht, 220.000 liter per seconde, genoeg om in 11 seconde een Olympisch zwembad te vullen!

Lees meer >> | 444 keer bekeken

29 januari 2018

Maandag

Vandaag is het een feestdag in New Zealand, Provincial Anniversary Day. Vanmorgen vroeg kregen we telefoon dat de tocht vandaag wel doorgaat en dat we om 10.30 uur aan de overkant van het hotel moeten zijn, waar de aanlegsteiger is van de boot. Er gaan vandaag 105 personen naar White Island en deze zijn verdeeld over 4 boten. Voor de mensen die misschien zeeziek worden, is het advies om beneden te blijven, maar wij gaan het maar proberen en gaan naar het bovendek. Je hebt daar een mooi uitzicht en ook de wind houdt je fris, ondanks de warme temperatuur van 28 graden. Met ons gaat het heel goed en hebben nergens last van, maar er zijn mensen die toch wel wat zakjes nodig hebben. De tocht duurt ongeveer 80 minuten en als we aankomen worden we verder met zodiac's naar de kust gebracht.

Lees meer >> | 415 keer bekeken

28 januari 2018

Zondag

Vanmorgen alles weer ingepakt en op weg naar Whakatane. Onderweg gaan we naar Waimangu Vulcanic Valley, een vulkanisch gebied met de berg Tarawera, wat een onrustig slapende vulkaan is. De laatste uitbarsting was in 1886 en alles in de omgeving werd toen vernietigd.

Lees meer >> | 425 keer bekeken

27 januari 2018

Zaterdag

Vanmorgen werd Wim opgehaald door Rainforest Experiensces, voor een wandeling van 9 kilometer door het regenwoud. Het ligt ongeveer 90 kilometer van Rotorua. Het is het grondgebied van de Maori’s.

Eerst mag iedereen zijn eigen lunchpakket maken, er zijn allerlei lekkere dingen.